Home » blog » Voor wie zijn advertenties in het NRC effectief?

Valentijn

Voor wie zijn advertenties in het NRC effectief?

Een groot aantal adverteerders die eerder het volledige marketingbudget inzetten op online kanalen alloceert toch weer een percentage aan print media. Adverteren NRC, Telegraaf, Volkskrant, Parool, het trekt weer aan.

Niet verrassend, print bracht in het verleden goede resultaten en doet dat nog steeds. Zeker wanneer men offline met online versterkt en andersom.

Doelgroep NRC

Voor je kiest voor een bepaalde krant of magazine is het van belang om te weten door welke doelgroep deze gelezen wordt en te bepalen of deze doelgroep aansluit bij de doelgroep die jij wenst te gebruiken.

Het NRC staat bekend als een onafhankelijke kwaliteitskrant en heeft een landelijke dekking. Deze krant wordt gelezen door met name hoogopgeleide Nederlanders met een hoger inkomen. De lezers willen goed geïnformeerd worden en zijn op basis van de verstrekte informatie zelf in staat om een mening te vormen.

Wat is het bereik van NRC?

NRC bereikt wekelijks gemiddeld 365.000 lezers, in het weekend bereikt het NRC bijna 600.000 lezers.

Kosten adverteren NRC

Net zoals bij iedere krant zijn er diverse factoren die van invloed zijn op de kosten van je kranten advertentie. Zo is het formaat van groot belang, een commerciële advertentie van een kwart pagina (¼) kost gemiddeld €9.000, terwijl een paginagrote commerciële advertentie gemiddeld bijna €30.000 kost.

Let op: deze prijzen zijn een indicatie, hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

NRC prijzen

Verder verschillen de prijzen afhankelijk van het type bericht wat je wilt plaatsen waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen commerciële advertenties, personeelsadvertenties en familieberichten. In de regel zijn familieberichten het goedkoopst, gevolgd door commerciële advertenties en personeelsadvertenties.

NRC Media

Ook de periode waarin je wil dat jouw advertentie wordt geplaatst door NRC Media kan ervoor zorgen dat de kosten hoger dan wel lager liggen. In de laatste maanden van het jaar, wanneer er veel vraag is naar print advertenties liggen de kosten hoger dan in de zomermaanden wanneer er een stuk minder vraag is naar print advertenties.

Als laatst heb je nog de keuze tussen een advertentie in de hoofd editie van het NRC of de twee extra katernen op zaterdag, ook wel de zaterdagbijlage. NRC heeft er twee: het NRC Handelsblad Amsterdam en het NRC Handelsblad Rotterdam.